2010’LU YILLARIN ÖNEMLİ TRENDLERİ VE MARKA ENTEGRASYONLARI

Güncelleme tarihi: 24 Şub 2020



İçerik Üretimi ve YouTube

Google’dan sonra dünyanın en çok ziyaret edilen sitesi olan YouTube, oyun sektörünün gelişiminde büyük bir rol oynadı. Yeni milenyum boyunca televizyondaki limitli içerikten uzaklaşan genç nesil, YouTube’a akın etti. İstediğiniz zaman, istediğiniz yerde, neredeyse sınırsız içerik sunan YouTube, 2010’lu yılların başında hızla büyüdü.

Bunun farkına varan dünyaca ünlü markalar, hem Google Ads aracılığıyla, hem de doğrudan içerik üreticilerine reklam vermeye başladılar. Bunun en başarılı örneklerinden birisi Samsung’un W2S isimli oyun kanalıyla yaptığı işbirliği.

Galaxy S6 modelinin tanıtıldığı bu videoda, W2S bir trampolin parkına gidiyor ve cebindeki Samsung telefonun ne kadar dayanıklı olduğunu gösteren eğlenceli bir video çekiyor. Ayrıca videoda yer alan tüm kamera görüntüleri, Galaxy S6 ile çekilmiş. 20 milyondan fazla görüntülenme alan bu video sayesinde, Samsung, W2S’in oyunculardan oluşan izleyici kitlesine ulaşıyor.

Oyun içerik üreticilerinin, devasa şirketlerle olan işbirliğine bir başka örnek Ali-A. LG’nin yeni televizyonunu tanıttığı videosu 6 milyona yakın görüntülenme almış bulunuyor. Dünya’nın en büyük şirketlerinin, oyun sektöründeki reklamcılık girişimleri, içerik üretimi ve YouTube’u 2010’lu yılların en önemli trendi yapıyor.


Canlı Yayın ve Twitch

Canlı yayın segmentinde YouTube’u geride bırakan Twitch, 2010’lu yılların başında kuruldu. Çok kısa süre içerisinde 1 milyar dolara Amazon tarafından satın alınan site, birçok marka entegrasyonuna ev sahipliği yaptı.

Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden olan KFC, Twitch yayıncılarıyla işbirliği yapan markalardan sadece bir tanesi. Dr. Lupo ve Sacriel gibi yayıncılara sponsor olan KFC, bu yayınlarda hediye çeki dağıttı.

Son zamanlarda bir başka yayın platformu olan Mixer ile anlaşan Ninja isimli yayıncı da bir çok sponsorluk ve reklam anlaşmasına imza attı. Ninja, Red Bull, Uber Eats ve PSD Underwear gibi popüler markalarla çalıştı.


Esporlar

İnternet üzerinden düzenlenen canlı yayınların popülerleşmesinin bir başka sebebi esporlar oldu. League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 gibi oyunlar 2010’lu yıllarda milyonlarca dolar ödül havuzuna sahip turnuvalar düzenledi.

Canlı yayın platformlarında milyonların izlediği bu turnuvalar, zaman